558 341 586

Ne, Svátky8:30 - 12:30Červen - Září
So, Ne, SvátkyZAVŘENOProsinec - Leden
    Gorolské turistické informační centrum

Srdečně zveme na tzv. „gorolské dny“, během kterých si můžete vyzkoušet některé z původních řemesel, dovědět se zajímavosti o výrobě regionálních produktů a seznámit se s gorolskými zvyky.

Mosty u Jablunkova

Mosty u Jablunkova najdete lehce – leží v nejvýchodnější části České republiky, v Moravskoslezském kraji, na trojmezí tří států – Česka, Polska a Slovenska. Jejich rozloha, kde žije přibližně 4.000 obyvatel, dosahuje 34 km2, celková délka obce je 8 km.

Turistický výšlap aneb „Z chaty na chatu”

Blízké okolí Mostů u Jablunkova vyniká velkou koncentrací turistických chat. Najdete jich zde pět:

Gírová - 4 km
    Kamenná chata - 6 km
    Severka - 5 km
    Skalka - 4 km
    Studeničný - 5 km

Výlet za historií a světovou raritou: Šance a Megoňky

Vydejte se na výlet kolem česko-slovenské hranice a prohlédněte si zbytky starého opevnění Šance a najděte v kamenolomu Megoňky záhadné kamenné koule (gule).

Gorolszusem nad Mosty

Krásná příroda, kulinářské speciality místní kuchyně a aktivní odpočinek s celou rodinou. Sen nebo skutečnost? Navštivte Ski areál Mosty s celoročním provozem a najdete zde náročné atrakce s pořádnou dávkou adrenalinu i příjemnou zábavu.

Dovolená na kole

Hornaté okolí Mostů u Jablunkova nabízí ideální podmínky pro výlety na trekingových a především na horských kolech. Nachází se zde síť značených cyklotras vedoucích až na vrcholky hor s chatami s dobrým občerstvením.

Svezte se kousek cesty autobusem, vlakem či autem a podívejte se i za hranice naší republiky

Pokud si chcete ušetřit trošku času, nasedněte do autobusu, vlaku či auta a kousek se svezte. Nabízíme vám dalších pár tipů, jak si naplánovat svůj výlet a můžete třeba i navštívit některá místa za hranicemi naší republiky.

Výlet přes tři státy z Trojmezí

Dalším výletem, který bychom vám rádi doporučili, je originální výlet přes tři státy. Je spojený s degustací českého, polského a slovenského piva, tradičních krajových specialit třech států, třemi měnami v peněžence a třemi jazyky, v nichž se však prolíná jedinečné gorolské nářečí. Výchozím bodem může být například Hrčava, kam se dostanete autobusem z centra obce Mosty u Jablunkova. Z Hrčavy zhruba po 2 km po žluté turistické značce dorazíte na Trojmezí – místo kde se setkávají hranice tří států České, Polské a Slovenské republiky. Z Trojmezí vede zelená turistická značka do polské Jaworzynky. Z Jaworzynky budete pokračovat dál po zelené značce až k hranici se Slovenskou republikou. Na hranici se napojte na modrou turistickou značku a přes bývalé opevnění na vrchu Valy „Malé šance“ pokračujte do slovenské obce Čierne – vlaková zastávka, občerstvení. Ze zastávky v Čiernem pak vede zelená turistická značka, která vás zavede zpátky na Hrčavu. Z Hrčavy zajeďte do Mostů u Jablunkova autobusem, nebo se tam můžete vydat pěšky přes Gírovou a Studeničné.

Náš tip

Na Hrčavě můžete kromě Trojmezí navštívit i dřevěný kostelík z roku 1936, nebo se zajít osvěžit vodou, která má údajně léčivé účinky, k lurdské jeskyňce. Najdete ji v lesíku kousek od hlavní cesty vedoucí směrem do Mostů u Jablunkova.

Přes Hrčavu do Polska a zpět

Pokud se vám zalíbilo cestování přes hranice našeho regionu, můžete si vyzkoušet další zajímavý výlet. Nezapomeňte si do peněženky přibalit kromě českých korun ještě pár zlotých a můžete vyrazit na cestu. Z centra obce Mosty u Jablunkova zajeďte autobusem na Hrčavu. Z Hrčavy pokračujte pěšky po žluté turistické značce na Trojmezí. Tam přejděte přechod s Polskem a po zelené turistické značce pokračujte do polské Jaworzynky. V Jaworzynce nasedněte na autobus a zajeďte přes Istebnou do Wisly. Ve Wisle si prohlédněte zajímavosti města a pak se autobusem ve směru Wisla-Łabajów vydejte k lanovce, která vás vyveze na Stožek, 200m od turistické chaty. Po občerstvení pokračujte po modré a následně po červené turistické značce k hotelu Bahenec. Z Bahence sejděte po modré turistické značce přes obec Písečnou až do Jablunkova na autobusové stanoviště. Z autobusového stanoviště vás do Mostů u Jablunkova zaveze autobus z nástupiště číslo 8.

Výlet kolem trojmezí přes Istebnou

Autem zajeďte přes Jablunkov do Bukovce na hraniční přechod. V budově bývalé celnice se nyní nachází „Dům tří národů“, kde milovníci umění mohou obdivovat obrazy v Galerii Kukuczky, nebo posedět v útulné kavárničce. Dále pokračujte do Polska, na kruhovém objezdu v Jaworzynce doleva a na konci dlouhého stoupání dojedete do centra Istebne s hlavní křižovatkou. Od křižovatky vlevo dorazíte k informačnímu centru a ke kostelu Dobrého Pastýře. Když projedete křižovatkou rovně (směr Wisla), pak navštivte „Středisko ekologické výchovy“ s poutavou expozicí zachycující život v našich lesích. Dále pokračujte na křižovatku u čerpací stanice, odbočte vpravo a dorazíte k hotelu Zagroň. Tam vás čeká příjemné posezení, vnitřní vodní park a wellness služby. Pokud se z hlavní křižovatky v centru Istebne dáte vpravo směrem na Koniaków, navštivte cestou Muzeum Kurna chata Jana Kawuloka. Pak pokračujte dál až na křižovatku, zde vlevo po hlavní cestě na Koniaków. Po levé straně budete mít po 2 km Kolibu Piotra Kohuta, s obchůdkem s regionálními výrobky a ovčími sýry. Téměř vedle Koliby se nachází Muzeum krajky (Koronki) a skoro naproti galerie Szance. Od Koliby pokračujte dál hlavní cestou až k roubenému hotelu Ochodzita a 15 minutovou procházkou vystoupejte na vrchol Ochodzitej s nádherným výhledem do kraje. Pro návrat domů pokračujte po silnici asi 3 km dále a odbočte doprava směr Zwardoń. Zde vjíždíte na Slovensko a jedete přes Skalité, Čierne a Svrčinovec až zase do Česka, na Mosty u Jablunkova. Další zajímavé tipy pro poznávání Istebne naleznete na internetových stránkách obce a v informačním centru.

Na Filipce navštivte trojmezí, kde se setkávají tři obce

Z Mostů u Jablunkova zajeďte vlakem do Návsí a odtud pokračujte po žluté turistické značce k trojmeznímu bodu na Filipce, kde se setkávají tři obce – Návsí, Hrádek a Nýdek. Před sebou bude mít nádherné panoramatické výhledy. Z vrcholu pokračujte doleva k turistické chatě. Z Filipky vede hned několik cest do všech světových stran. My vám nabízíme alespoň jednu z nich, po které se můžete vrátit do Mostů u Jablunkova. Z Filipky se vydejte po zelené turistické značce, až dorazíte k chatě Energetika v Hrádku. Od chaty pokračujte dál po zelené značce, až dojdete do centra vesničky Hrádek. Z Hrádku pak jezdí vlaky, které vás zavezou až do Mostů u Jablunkova.

Fotogalerie

Neznáme se? Poznejme se!
Dny s řemeslem v dřevěnce