558 341 586

Ne, Svátky8:30 - 12:30Červen - Září
So, Ne, SvátkyZAVŘENOProsinec - Leden
    Gorolské turistické informační centrum

Srdečně zveme na tzv. „gorolské dny“, během kterých si můžete vyzkoušet některé z původních řemesel, dovědět se zajímavosti o výrobě regionálních produktů a seznámit se s gorolskými zvyky.

Mosty u Jablunkova

Mosty u Jablunkova najdete lehce – leží v nejvýchodnější části České republiky, v Moravskoslezském kraji, na trojmezí tří států – Česka, Polska a Slovenska. Jejich rozloha, kde žije přibližně 4.000 obyvatel, dosahuje 34 km2, celková délka obce je 8 km.

Turistický výšlap aneb „Z chaty na chatu”

Blízké okolí Mostů u Jablunkova vyniká velkou koncentrací turistických chat. Najdete jich zde pět:

Gírová - 4 km
    Kamenná chata - 6 km
    Severka - 5 km
    Skalka - 4 km
    Studeničný - 5 km

Výlet za historií a světovou raritou: Šance a Megoňky

Vydejte se na výlet kolem česko-slovenské hranice a prohlédněte si zbytky starého opevnění Šance a najděte v kamenolomu Megoňky záhadné kamenné koule (gule).

Gorolszusem nad Mosty

Krásná příroda, kulinářské speciality místní kuchyně a aktivní odpočinek s celou rodinou. Sen nebo skutečnost? Navštivte Ski areál Mosty s celoročním provozem a najdete zde náročné atrakce s pořádnou dávkou adrenalinu i příjemnou zábavu.

Dovolená na kole

Hornaté okolí Mostů u Jablunkova nabízí ideální podmínky pro výlety na trekingových a především na horských kolech. Nachází se zde síť značených cyklotras vedoucích až na vrcholky hor s chatami s dobrým občerstvením.

Výlety po historickém opevnění Šance a přírodní zajímavostí Megoňky

Pokud se rádi touláte po historických objektech, ani u nás v regionu o tuto zajímavost nebudete ochuzeni.

Podívejte se na Megoňky a Jablunkovské Šance

Další zajímavý výlet můžete absolvovat k našim východním sousedům a prohlédnout si přitom kousek historie. Z centra obce Mosty u Jablunkova zajeďte autobusem nebo zajděte pěšky, do místní části Šance. Ze Šancí se dejte po žluté turistické značce, která vás zavede do Milošovského lomu k přírodní zajímavosti zvané Megoňky - což jsou kulaté balvany. Od Megoněk pokračujte dál po žluté turistické značce kolem vodní nádrže do obce Milošová na Slovensku. Když přijdete na hlavní silnici, pokračujte po ní doprava, i když značka odbočí po chvíli doleva. Po 150 m se totiž můžete občerstvit v hospůdce „U Jeleňa“. Pak se ale vraťte na odbočku a začněte stoupat po žluté značce až k hranici s Českou republikou. Zde se napojte na zelenou turistickou značku a pokračujte přes lokalitu Dejůvka až k historickému opevnění z 16. století zvanému Jablunkovské Šance. Od historického opevnění pokračujte po zelené turistické značce kolem kapličky sv. Petra a Pavla zpátky hlavní cestou pěšky nebo autobusem zpět do centra obce Mosty u Jablunkova.

Putování po bývalých pevnostech opevnění Šance za hranice naší republiky

Méně zdatní turisté si trasu mohou rozdělit na několik etap. Z centra obce Mosty u Jablunkova se vydejte pěšky nebo autobusem do místní části Šance. Ze Šancí pokračujte kolem kapličky po zelené turistické značce až na historické opevnění tzv. Jablunkovské Šance. Poté pokračujte dál po zelené turistické značce směrem na Slovensko, která vás dovede k dalšímu historickému opevnění Staré Šance v obci Milošová. K dalšímu opevnění dorazíte, pokud po zelené značce sejdete do Slovenské obce Svrčinovec. Ze Svrčinovce bychom doporučovali zajet vlakem na zastávku Čierne - Vyšný koniec. Ze zastávky vede modrá turistická značka až k opevnění Malé Šance. Z opevnění se dostanete zhruba po jednom kilometru na Trojmezí třech států. Pokud se vám zdá, že už máte v nohách dost kilometrů, můžete se z Trojmezí vrátit přes Hrčavu do Mostů u Jablunkova. Na Hrčavu se dostanete po žluté turistické značce a pak autobusem do Mostů u Jablunkova. Pokud ovšem ještě toužíte navštívit alespoň jedno zajímavé místo, pokračujte z Hrčavy po žluté a pak zelené turistické značce směrem na Bukovec. Přivede vás až k naučné stezce k nejvýchodnějšímu bodu České republiky. Stezka měří jen 2 km, tak neváhejte! Po návratu pokračujte dále po značce až na hraniční přechod. Po silnici se pak vydejte doleva a po 2 km vás přivítá zábavný areál Kempaland s řadou atrakcí jako je summer tubing, horské káry nebo aquazorbing. Můžete se zde také občerstvit lahodným mokem či něčím dobrým na zub. Z Bukovce zajeďte autobusem do Jablunkova a z Jablunkova vás do Mostů u Jablunkova zaveze autobus ze stanoviště číslo 8.

Fotogalerie

Neznáme se? Poznejme se!
Dny s řemeslem v dřevěnce