558 341 586

Ne, Svátky8:30 - 12:30Červen - Září
So, Ne, SvátkyZAVŘENOProsinec - Leden
    Gorolské turistické informační centrum

Srdečně zveme na tzv. „gorolské dny“, během kterých si můžete vyzkoušet některé z původních řemesel, dovědět se zajímavosti o výrobě regionálních produktů a seznámit se s gorolskými zvyky.

Mosty u Jablunkova

Mosty u Jablunkova najdete lehce – leží v nejvýchodnější části České republiky, v Moravskoslezském kraji, na trojmezí tří států – Česka, Polska a Slovenska. Jejich rozloha, kde žije přibližně 4.000 obyvatel, dosahuje 34 km2, celková délka obce je 8 km.

Turistický výšlap aneb „Z chaty na chatu”

Blízké okolí Mostů u Jablunkova vyniká velkou koncentrací turistických chat. Najdete jich zde pět:

Gírová - 4 km
    Kamenná chata - 6 km
    Severka - 5 km
    Skalka - 4 km
    Studeničný - 5 km

Výlet za historií a světovou raritou: Šance a Megoňky

Vydejte se na výlet kolem česko-slovenské hranice a prohlédněte si zbytky starého opevnění Šance a najděte v kamenolomu Megoňky záhadné kamenné koule (gule).

Gorolszusem nad Mosty

Krásná příroda, kulinářské speciality místní kuchyně a aktivní odpočinek s celou rodinou. Sen nebo skutečnost? Navštivte Ski areál Mosty s celoročním provozem a najdete zde náročné atrakce s pořádnou dávkou adrenalinu i příjemnou zábavu.

Dovolená na kole

Hornaté okolí Mostů u Jablunkova nabízí ideální podmínky pro výlety na trekingových a především na horských kolech. Nachází se zde síť značených cyklotras vedoucích až na vrcholky hor s chatami s dobrým občerstvením.

Na horském kole nad údolím Lomné

Vydejte se na 34,5 km dlouhou trasu s převýšením 1 365 metrů.

Údolí řeky Lomné je jedním z nejkrásnějších v Beskydech. Nabízí pěknou architekturu, hluboké lesy i přírodní zajímavosti. Příkladem je prales Mionší (naučná stezka s průvodcem). V centru se v dřevěnici nachází Lomňanské muzeum a kousek dál Zemědělský dvorek a informační centrum v roubence.

V Horní Lomné je studánka s věčnou vodou (u stejnojmenného penzionu s letním koupalištěm) a nad ní kostel Sv. Kříže s křížovou cestou v přírodě. Pro příjezd do Lomné využijte cyklostezku – začíná za autokempem pod Viaduktem. Jedná se o středně těžkou trasu, převážně po lesních neasfaltovaných cestách bez náročných stoupání či sjezdů.

Trasa kterou doporučujeme:

Start je u pekárny v Dolní Lomné: 49°32'54.863"N, 18°42'32.324"E.

Trasa: Dolní Lomná, centrum obce. Modrá tur. značka (směr Kozubová), lesní cestou k RS Polana – 2,3 km; minout odbočku modré TZ, asfaltovou silnicí krátkým sjezdem na asfaltovou silnici, vpravo a stoupáním přes osadu Glovčín 3,9 km, pokračování mimo asfalt (minout odbočku na Kozubovou), závora, lesní cesta na žlutou TZ a cyklotur. trasu č. 6082 7,1 km, nad chatu Kamenitý, vlevo dolů k chatě 7,7 km. Modrá značka po louce dolů, na spodním okraji vpravo na zpevněnou lesní cestu a cyklotrasou 6082 dolů na asfaltovou komunikaci (ne na hlavní silnici) 10,0 km. Vpravo kolem hotelu Excelsior, cyklotrasa 6101, do Horní Lomné, tur. rozc. „H. Lomná, koupaliště“ 19,8 km. Žlutá tur. zn., MTB trasa posléze opouští žlutou značku vlevo 22 km, kolem hotelu Pod Kyčmolem a serpentinami na lesní traverzovou cestu; vlevo na žl. značku, pěšinou na Muřinkový vrch 24,7 km. Pěšinou po červené zn., traverzem kolem Velkého Polomu k penzionu Kamenná chata a rozhledně, chata Severka a chatě Skalka; po žluté zn. na rozcestí 30,1 km, vlevo sjezdem pod lyž. středisko Severka, asfaltkou dolů 31,6 km, stále sjezdem do Dolní Lomné.

Fotogalerie

Neznáme se? Poznejme se!
Dny s řemeslem v dřevěnce